UTK – Grafika 3D i magistrala AGP

Tworzenie grafiki 3D dzielimy na 2 podstawowe etapy:

  • Obliczanie geometrii (gometry calculations)
  • Odtworzenie obrazu an ekranie (rendering)

Obiekty 3D modelowane są generalnie z wielokątów, najczęściej z trójkątów.

1. Pierwszy etap – ustalanie geometrii obrazu:

  • Podział obiektów na wielokąty
  • Pozycjonowanie wielokątów

Otrzymana w ten sposób informacja (współrzędne wierzchołków) przekazywana jest do drugiego etapu zwanego renderingiem.

2. Etap drugi – rendering:

  • ustalana jest widoczność i wzajemne przesłanianie się przedmiotów
  • Na powierzchnie przedmiotów nakładane są tekstury
  • Wykonywane jest cieniowanie przedmiotów oraz symulowanie ziarnistości ich powierzchni
  • Dodawane są ewentualne efekty specjalne np. mgła

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *