Architektura Komputerów 2 – Laboratorium nr 2 – Pętle, podstawowe operacje logiczne i arytmetyczne

Zadanie nr 1

W ramach zadania domowego mieliśmy rozwinąć kod z pierwszych zajęć zamieniający litery małe na wielkie i odwrotnie. Nowy program dodaje do kodu ASCII każdej małej litery wartość 6 oraz do kodu każdej wielkiej litery wartość 8. Pozostałe znaki nie są zmieniane.

Zadanie nr 2

Przed zajęciami przygotować mieliśmy program konwertujący wprowadzone przez użytkownika liczby w systemie siódemkowym na system dziesiętny. Zadanie zostało rozszerzone na zajęciach o sprawdzanie czy użytkownik wprowadził prawidłowe znaki – cyfry systemu siódemkowego. W przypadku wprowadzenia innego znaku program wyświetla stosowny komunikat.

Zadanie nr 3

Na zajęciach przygotowaliśmy program kodujący i dekodujący ciągi liter podanych przez użytkownika przy użyciu szyfru cezara. Program przechowuje w pamięci ciąg cyfr dziesiętnych (zapisanych znakami ASCII) decydujących o liczbie przesunięć oraz znak +/- decydujący o tym czy będziemy szyfrować (+), czy deszyfrować (-). Liczba oraz znak zapisane są kodem ASCII. Kody ASCII zamieniane są na liczbę w rejestrze przy pomocy kodu z zadania domowego.

3 myśli w temacie “Architektura Komputerów 2 – Laboratorium nr 2 – Pętle, podstawowe operacje logiczne i arytmetyczne”

  1. Cześć :)
    Czy będziesz wstawiać swoje rozwiązania do tematu z laboratorium 2: Utrwalenie umiejętności tworzenia prostych konstrukcji
    programowych? Sporo pomagają one zrozumieć temat :D

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *